Zasady kupowania i sprzedawania towarów w sklepie internetowym CraftShop.lt:


1. Postanowienia ogólne

1.1. Sprzedawca – UAB ,,Manfira”, podmiot prawny zarejestrowany w Republice Litewskiej, kod podmiotu prawnego 302812448, kod płatnika VAT LT100006981110, adres rejestracyjny Eišiškių pl. 127, LT-02184 Wilno, adres siedziby Savanorių pr. 193, LT-02300 Wilno.

1.2. Kupujący – pełnosprawna osoba fizyczna lub prawna, która kupuje towary w sklepie internetowym CraftShop.lt.

1.3. Towary – towary i usługi oferowane lub zakupione przez Kupującego w sklepie internetowym CraftShop.lt.

1.4. CraftShop.lt to sklep internetowy znajdujący się pod adresem www.craftshop.lt.

1.5. Umowa oznacza umowę pomiędzy Kupującym a Sprzedającym dotyczącą zakupu Towarów.

1.6. Niniejszy Regulamin jest wiążący dla celów umów między sprzedającym a kupującym na zakup towarów. Kupujący musi uważnie przeczytać niniejszy Regulamin przed podjęciem decyzji o złożeniu zamówienia w sklepie internetowym CraftShop.lt. Kupujący ponosi odpowiedzialność za niezapoznanie się z Regulaminem.

1.7. Niniejsze Warunki sprzedaży i zakupu towarów (zwane dalej „Warunkami”), po ich zatwierdzeniu przez kupującego (poprzez przeczytanie Warunków i zaznaczenie pola obok oświadczenia „Przeczytałem i akceptuję Warunki CraftShop.lt”), są wiążącym dokumentem prawnym dla stron, który określa prawa i obowiązki kupującego i sprzedającego, warunki zakupu towarów i warunki płatności za towary, procedurę dostawy i zwrotu towarów, odpowiedzialność stron oraz wszelkie inne postanowienia dotyczące zakupu towarów w sklepie internetowym CraftShop.lt.
1.Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany, poprawiania lub uzupełniania Regulaminu w dowolnym momencie, z uwzględnieniem wymogów ustawowych. Zarejestrowany Kupujący zostanie poinformowany o wszelkich zmianach, poprawkach lub uzupełnieniach w momencie logowania się na stronie internetowej CraftShop.lt i będzie zobowiązany do ponownego potwierdzenia zmienionego Regulaminu w celu dokonania zakupów w tym sklepie internetowym.
1.9 Prawo do dokonywania zakupów w naszym sklepie internetowym mają następujące osoby: osoby fizyczne posiadające zdolność do czynności prawnych, tj. osoby, które osiągnęły pełnoletność i których zdolność do czynności prawnych nie została ograniczona orzeczeniem sądu; osoby niepełnoletnie w wieku od czternastu do osiemnastu lat, wyłącznie za zgodą rodziców lub opiekunów, chyba że samodzielnie dysponują własnymi dochodami; osoby prawne; upoważnieni przedstawiciele wszystkich wyżej wymienionych osób.
1.10 Akceptując Regulamin, Kupujący potwierdza, że jest uprawniony do zakupu towarów w sklepie internetowym CraftShop.lt.


2. Zamawianie towarów, zawieranie umowy sprzedaży

2.1. Kupujący może zamówić Towary w CraftShop.lt, wybierając jedną z następujących metod:
2.1.1. rejestrując się online w CraftShop.lt (wprowadzając swoją nazwę użytkownika i hasło rejestracyjne);
2.1.2. rejestrując się online w tym samym czasie, gdy nie rejestruje się w CraftShop.lt;
2.1.3. telefonicznie;
2.1.4. pocztą elektroniczną;
2.1.5. w Sklepie.

2.2. Przy zamawianiu Towarów jedną z metod określonych w punktach 2.1.1 – 2.1.2 Regulaminu, Kupujący musi podać w odpowiednich polach informacyjnych udostępnionych w systemie CraftShop.lt Dane Osobowe niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, które będą przetwarzane przez CraftShop.lt zgodnie z procedurą przewidzianą w Polityce Prywatności.
2.3. Składając zamówienie, Kupujący wyraża zgodę na Regulamin i jego stosowanie.
2.4 Gdy Kupujący, po wybraniu Towarów lub Usług do zakupu i utworzeniu koszyka, zakończy wszystkie kroki zamówienia, z których ostatnim jest wybór i potwierdzenie metody płatności, uznaje się, że stosunek prawny sprzedaży i kupna oraz umowa kupna została zawarta między Sprzedawcą a Kupującym. Kupujący zostanie poinformowany o potwierdzeniu zamówienia poprzez powiadomienie na wskazany przez niego adres e-mail.
2.5. Wszystkie istotne informacje o Produkcie i jego cechach znajdują się w opisie Produktu Sprzedającego na CraftShop.lt.
2.6 Każde zamówienie Kupującego jest przechowywane na CraftShop.lt oraz w bazie danych Sprzedającego zgodnie z procedurami określonymi w jego polityce prywatności.
2..7 Faktura VAT za Towar zostanie wysłana na adres e-mail wskazany przez Kupującego lub w dniu odbioru Towaru w miejscu odbioru.
2.8 W przypadku, gdy Sprzedawca nie może zrealizować zamówienia na Towar z uzasadnionej przyczyny, Sprzedawca poinformuje Kupującego telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na numer telefonu Kupującego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, że realizacja zamówienia nie jest możliwa lub zostanie zrealizowana w terminie późniejszym. Sprzedający zwróci wówczas Kupującemu pieniądze zapłacone za Towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni roboczych.


3. Ceny, procedury i warunki płatności

3.1. Ceny produktów na CraftShop.lt są podawane w euro, powiększone o stawkę VAT obowiązującą w danym czasie, zgodnie z prawem.

3.2. Cena Towarów nie ulegnie zmianie po potwierdzeniu zamówienia na Towary, chyba że pomimo starań Sprzedającego o zapewnienie prawidłowości cen, cena Towarów uległa zmianie z przyczyn obiektywnych, niezależnych od Sprzedającego. W takim przypadku Sprzedający poinformuje Kupującego pisemnie lub ustnie przed potwierdzeniem zamówienia i zaproponuje Kupującemu zamówienie Towarów po prawidłowej cenie lub anulowanie zamówienia na Towary. Jeżeli Kupujący nie wyrazi zgody na zakup Towarów po nowej cenie, Kupujący może anulować zamówienie informując o tym Sprzedającego w terminie 3 dni roboczych. Zamówienie na Towary nie zostanie zrealizowane do czasu otrzymania odpowiedzi Kupującego. W przypadku anulowania zamówienia na Towary, Kupujący otrzyma pełny zwrot kwoty zapłaconej przez Kupującego najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych.

3.3. Kupujący może zapłacić za towar w jeden z następujących sposobów:
3.3.1. za pośrednictwem bankowości elektronicznej;
3.3.2. przelewem bankowym;
3.3.3. gotówką lub kartą bankową w sklepie stacjonarnym CraftShop;
3.3.4. za pośrednictwem usługi kredytu konsumenckiego świadczonej przez firmy leasingowe.

3.4. Termin dostawy Towarów liczony jest od momentu potwierdzenia zamówienia i rozpoczęcia jego realizacji, otrzymania przez Sprzedawcę zapłaty za Towary lub wyboru sposobu płatności gotówką lub otrzymania potwierdzenia udzielenia finansowania.

3.5 Płatność kartą bankową online lub w sklepie przy kasie

4. Prawa kupującego

4.1. Kupujący ma prawo do zakupu towarów w sklepie internetowym CraftShop.lt zgodnie z procedurami określonymi w niniejszym Regulaminie oraz w innych sekcjach informacyjnych sklepu internetowego Sprzedającego.

4.2. Kupujący ma prawo do anulowania zamówienia zgodnie z procedurą określoną w niniejszych Warunkach.

4.3. Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy zgodnie z procedurami określonymi w niniejszych Warunkach.

4.4. Kupującemu przysługuje prawo do wymiany lub zwrotu zakupionego towaru w trybie określonym w Regulaminie.

4.5. Kupującemu przysługują inne prawa określone w niniejszych Warunkach, Polityce prywatności, Warunkach użytkowania CraftShop.lt oraz ustawodawstwie Republiki Litewskiej.

4.6. Kupujący ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w przypadku sporów pomiędzy Sprzedającym a Kupującym (art. 6.2287(16) CC). Kupujący, który uważa, że jego prawa zostały naruszone, musi skontaktować się ze Sprzedawcą na piśmie w ciągu maksymalnie trzech miesięcy od daty naruszenia i przedstawić swoje roszczenia. Sprzedawca jest zobowiązany do bezpłatnego rozpatrzenia wniosku najpóźniej w ciągu 14 dni i udzielenia szczegółowej pisemnej odpowiedzi opartej na dokumentach. Jeśli problem nie może zostać rozwiązany, Kupujący ma prawo odwołać się do podmiotu, który rozstrzyga spory konsumenckie poza sądem (Państwowa Służba Ochrony Praw Konsumenta, adres Vilniaus g. 25, LT-01402 Wilno, www.vvtat.lt) lub do sądu.

4.7. Kupujący może składać wnioski lub skargi za pośrednictwem elektronicznej platformy rozstrzygania sporów konsumenckich ec.europa.eu/odr/

Zgodnie z procedurą określoną w art. 6.228(10)(1) Kodeksu Cywilnego Republiki Litewskiej, który stanowi, że „Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w ciągu 30 dni, bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane w art. 6.228(11) niniejszego Kodeksu, z wyjątkiem wyjątków przewidzianych w ust. 2 niniejszego artykułu”, możliwy jest zwrot towarów o odpowiedniej jakości:

– Klient ma prawo odstąpić od umowy, informując o tym Sprzedawcę na piśmie i zwracając towar na własny koszt w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty doręczenia zamówienia (Klient potwierdza odbiór przesyłki podpisem złożonym kurierowi);

– Kupujący nie jest uprawniony do skorzystania z tego prawa do odstąpienia od umowy, jeżeli umowa została zawarta na dostawę utworów audiowizualnych i fonogramów na dowolnym nośniku wideo lub audio, programów komputerowych, a kupujący naruszył zabezpieczenia opakowania;

– Jeśli kupujący skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, gdy przedmiot zostanie opłacony w całości lub w części na podstawie umowy o kredyt konsumencki zawartej w tym celu między sprzedawcą a kupującym lub między sprzedawcą a osobą trzecią, ta umowa o kredyt konsumencki musi zostać rozwiązana bez żadnych dalszych zobowiązań ze strony kupującego;

– Jeśli klientowi przyznano rabat w ramach oferty dodatkowej, rabat ten jest automatycznie wycofywany, jeśli klient anuluje (lub zwróci) co najmniej jeden produkt wysokiej jakości zamówiony w ramach takiej oferty.
Możesz złożyć wniosek lub skargę dotyczącą produktu lub usługi zakupionej w naszym sklepie do Państwowego Urzędu Ochrony Praw Konsumentów (Vilniaus g. 25, 01402, Wilno, e-mail : tarnyba@vvtat.lt) lub wypełnić formularz wniosku na platformie EGS – https://ec.europa.eu/consumers/odr.


5. Obowiązki Kupującego

5.1. Kupujący zapłaci za Towary i przyjmie je zgodnie z niniejszymi Warunkami.

5.2. Po dokonaniu rejestracji Kupujący zobowiązuje się nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim. W przypadku utraty danych do logowania, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Sprzedającego za pośrednictwem adresu e-mail info@craftshop.lt lub telefonicznie. +370 604 88 141 .

5.3 Jeśli dane podane przez zarejestrowanego Kupującego w formularzu rejestracyjnym ulegną zmianie, zarejestrowany Kupujący musi je niezwłocznie zaktualizować, aby umożliwić Sprzedającemu prawidłowe wypełnienie jego zobowiązań.

5.4. Kupujący, korzystając ze sklepu internetowego CraftShop.lt, zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu, innych warunków wyraźnie określonych w sklepie internetowym oraz do nienaruszania ustawodawstwa Republiki Litewskiej.


6. Prawa sprzedającego

6.1. Jeśli Kupujący próbuje podważyć stabilność i bezpieczeństwo sklepu internetowego lub narusza swoje zobowiązania, Sprzedawca ma prawo ograniczyć lub zawiesić dostęp Kupującego do sklepu internetowego lub, w wyjątkowych przypadkach, anulować rejestrację Kupującego, natychmiast i bez ostrzeżenia.

6.2. W ważnych okolicznościach Sprzedawca może czasowo lub na stałe zaprzestać prowadzenia Sklepu Internetowego bez uprzedniego powiadomienia Kupującego.


7. Zobowiązania Sprzedającego

7.1. Sprzedawca zobowiązuje się umożliwić Kupującemu korzystanie z usług świadczonych przez sklep internetowy CraftShop.lt na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w sklepie internetowym.

7.2. Sprzedający zobowiązuje się do poszanowania prawa Kupującego do prywatności jego danych osobowych, tj. do przetwarzania danych osobowych określonych przez Kupującego zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Prywatności i zgodnie z procedurą ustanowioną przez ustawodawstwo Republiki Litewskiej.

7.3. Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć zamówiony przez Kupującego towar na adres wskazany przez Kupującego zgodnie z warunkami określonymi w punkcie 3 Regulaminu.

7.4. Jeżeli Sprzedający nie jest w stanie dostarczyć Kupującemu zamówionego towaru z powodu ważnych okoliczności, Sprzedający zobowiązuje się zaoferować produkt analogiczny lub w miarę możliwości podobny. W przypadku odmowy przyjęcia przez Kupującego produktu analogicznego lub najbardziej podobnego, Sprzedający zobowiązuje się do zwrotu Kupującemu wpłaconych pieniędzy w terminie 7 dni roboczych, pod warunkiem dokonania przedpłaty.

8. Dostawa towarów

8.1. Metody dostawy:

  • Kurierem.
  • Poczta.
  • Odbiór w sklepie.
    8.2 Czas dostawy: 1-5 dni roboczych.
    8.3 Cena dostawy zależy od wybranej metody.
    8.4 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia kurierów.

Ważne informacje podczas przyjmowania towarów

  • W momencie dostawy Kupujący lub jego przedstawiciel musi sprawdzić stan opakowania przesyłki wraz z przedstawicielem firmy transportowej. Żadne roszczenia dotyczące uszkodzonych towarów nie będą rozpatrywane, jeśli kurier nie zamówił usługi odbioru i przyjął towar bez reklamacji ze strony kuriera.
  • W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki, Kupujący lub przedstawiciel Kupującego nie może przyjąć przesyłki. W takim przypadku przedstawiciel przedsiębiorstwa transportowego wraz z Kupującym lub przedstawicielem Kupującego wypełni specjalny protokół kontroli przesyłki wskazujący stwierdzone uszkodzenia. Reklamację z tytułu uszkodzenia lub innych nieprawidłowości należy złożyć najpóźniej w ciągu 24 godzin od momentu odbioru przesyłki (od momentu potwierdzenia odbioru przesyłki poprzez złożenie podpisu lub podyktowanie kodu kurierowi).
  • Po odbiorze przez Kupującego lub przedstawiciela Kupującego i podpisaniu na rejestratorze danych dostarczonym przez przedstawiciela firmy transportowej lub poprzez podyktowanie kodu potwierdzenia dostawy otrzymanego SMS-em, towary uznaje się za dostarczone w nieuszkodzonym opakowaniu przesyłki.
  • Dowód tożsamości osoby na zamówieniu jest wymagany przy odbiorze towaru od kuriera.
  • Jeśli użytkownik składa zamówienie we własnym imieniu, ale nie może odebrać towarów, prosimy o wskazanie w zamówieniu osoby kontaktowej upoważnionej do odbioru zamówienia.
  • Jeśli wybrałeś płatność przy odbiorze, upewnij się, że masz dokładną kwotę podaną w zamówieniu.
9. Anulowanie i zwrot kosztów

9.1. Kupujący może anulować zamówienie przed jego wysłaniem.
9.2:

  • Towar można zwrócić w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
  • Towary muszą być nieużywane i w oryginalnym opakowaniu.
  • Kupujący ponosi koszty zwrotu, chyba że zwrot jest spowodowany wadą.
  • Sprzedawca zwróci pieniądze w ciągu 7 dni roboczych od zwrotu towaru.
  • Zwroty są dokonywane przy użyciu tej samej metody płatności, którą dokonano zakupu.
  • Zwroty są dokonywane na adres:

Savanoriu pr. 193
Wilno
Litwa
LT-02300
+370 604 88141

10. Rozstrzyganie sporów

10.1. Spory będą rozstrzygane w drodze wzajemnego porozumienia.
10.2 W przypadku niemożności rozstrzygnięcia sporu, Kupujący może skierować spór do Państwowego Urzędu Ochrony Praw Konsumenta lub do sądu.
10.3 Kupujący może składać skargi na elektronicznej platformie rozstrzygania sporów ec.europa.eu/odr.