Zwrot i wymiana towarów

  1. Towary zakupione w naszym sklepie internetowym CraftSklep.pl lub w sklepie stacjonarnym CraftSklep można zwrócić (lub wymienić) w ciągu 14 dni.
    W ciągu 14 dni można wymienić lub zwrócić pełnowartościowy towar tylko w przypadku, gdy nie był on używany i nie został naruszony jego wygląd handlowy. Oznacza to również, że należy zachować i nie uszkodzić oryginalnego opakowania, a towar obejrzeć jedynie w taki sposób, w jaki można to zrobić bezpośrednio w sklepie stacjonarnym.

  2. Aby zwrócić towary, we wszystkich przypadkach prosimy o wcześniejszy kontakt ze sklepem CraftSklep drogą mailową: info@craftsklep.pl lub telefonicznie: +370 604 88 141.

  3. W wiadomości lub wniosku należy podać dane dotyczące zamówienia/zakupu, dokument potwierdzający zakup (paragon/faktura), powód zwrotu/wymiany oraz numer konta do zwrotu środków. W przypadku wymiany należy wskazać, jaki towar został otrzymany i na jaki ma zostać wymieniony.

  4. Organizacja i koszty zwrotu towaru leżą po stronie Kupującego.

  5. Po otrzymaniu zwracanego towaru, Sprzedawca zwraca Kupującemu pełną zapłaconą kwotę nie później niż w ciągu 14 dni.

Jakość towarów i gwarancja

Jeśli zakupiony towar jest wadliwy:
Konsument, któremu sprzedano wadliwy towar, zgodnie z art. 6.364(1) Kodeksu cywilnego Republiki Litewskiej, ma prawo żądać naprawy (usunięcia wady) lub wymiany towaru, chyba że żądanie jest niemożliwe do spełnienia lub Sprzedawca poniósłby nieproporcjonalne koszty. Sprzedawca ma prawo odmówić naprawy lub wymiany towaru, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby nieproporcjonalnych wydatków, biorąc pod uwagę m.in.:

  1. wartość towaru, gdyby nie miał wad;

  2. istotność wady (niezgodności);

  3. to, czy zastosowanie innego środka nie spowodowałoby dla konsumenta niedogodności.

Konsument ma prawo żądać obniżenia ceny towaru lub odstąpić od umowy sprzedaży, jeżeli:

  1. Sprzedawca nie naprawił ani nie wymienił towaru lub odmówił tego;

  2. wada towaru wystąpiła mimo prób naprawy;

  3. wada towaru jest istotna;

  4. Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności jasno wynika, że w rozsądnym terminie nie naprawi ani nie wymieni towaru albo spowoduje to poważne niedogodności dla konsumenta.

Konsument nie ma prawa odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Obowiązek udowodnienia, że wada jest nieistotna, spoczywa na Sprzedawcy.

Należy zauważyć, że na powierzchnie malowane proszkowo gwarancja nie jest udzielana.

Wymiana i zwrot towarów pełnowartościowych

Jeżeli towar jest pełnowartościowy, zgodnie z art. 6.362 Kodeksu cywilnego Republiki Litewskiej Kupujący ma prawo w ciągu 14 dni od przekazania mu towaru nieżywnościowego (chyba że Sprzedawca ustalił dłuższy termin) wymienić zakupione towary w sklepie Sprzedawcy na towary tego samego rodzaju o innych wymiarach, kształcie, kolorze, modelu lub komplecie, albo zwrócić towary Sprzedawcy i odzyskać zapłaconą cenę.

Wymiana lub zwrot są możliwe pod warunkiem, że towary nie były używane, nie zostały uszkodzone, zachowały swoje właściwości użytkowe, nie utraciły wyglądu handlowego oraz Kupujący posiada dowód zakupu od konkretnego Sprzedawcy.

Gwarancja towarów

Zgodnie z art. 6.364 Kodeksu cywilnego Republiki Litewskiej, Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za każdą niezgodność towaru (w tym towaru zawierającego elementy cyfrowe) z wymaganiami jakościowymi, istniejącą w chwili dostarczenia towaru i ujawnioną nie później niż w ciągu dwóch lat od dostarczenia (gwarancja ustawowa).

Towary niepodlegające zwrotowi

Należy zauważyć, że punkt 17 Zasad handlu detalicznego przewiduje listę towarów niepodlegających zwrotowi (np. sprzęt elektryczny, zabawki, meble, kosmetyki, książki, bielizna itp.). Towary te, jeśli są pełnowartościowe, mogą być zwrócone wyłącznie za zgodą Sprzedawcy.

Do tej listy zaliczają się również wszystkie urządzenia gazowe, ponieważ są one zrównane z urządzeniami elektrycznymi.

W przypadku zakupów na odległość, lista towarów niepodlegających zwrotowi określona jest w art. 6.228(10) Kodeksu cywilnego Republiki Litewskiej. Do towarów tych zaliczają się m.in.: towary szybko psujące się, towary wykonane na indywidualne zamówienie i według wymiarów, rozpakowane towary higieny osobistej itp.