Wymiana i zwrot towarów
1) Towary zakupione w naszym sklepie internetowym CraftShop.lt lub sklepie fizycznym CraftShop można zwrócić (wymienić) w ciągu 14 dni.
Użytkownik może dokonać wymiany lub zwrotu Produktu wysokiej jakości w ciągu 14 dni wyłącznie, jeśli nie korzystał z Produktu i nie został on uszkodzony. Oznacza to również, że należy zachować i nie uszkodzić opakowania Towaru oraz sprawdzić Towar wyłącznie w taki sposób, w jaki zrobiłbyś to bezpośrednio w punkcie sprzedaży.
1) Towary zakupione w naszym sklepie internetowym CraftShop.lt lub sklepie fizycznym CraftShop można zwrócić (wymienić) w ciągu 14 dni.
Użytkownik może dokonać wymiany lub zwrotu Produktu wysokiej jakości w ciągu 14 dni wyłącznie, jeśli nie korzystał z Produktu i nie został on uszkodzony. Oznacza to również, że należy zachować i nie uszkodzić opakowania Towaru oraz sprawdzić Towar wyłącznie w taki sposób, w jaki zrobiłbyś to bezpośrednio w punkcie sprzedaży.
2) W przypadku chęci zwrotu Towaru, w każdym przypadku prosimy o kontakt z CraftShop poprzez e-mail: info@CraftShop.lt lub telefonicznie: +370 604 88 141.
3) W piśmie lub wniosku należy obowiązkowo podać informacje o zamówieniu/zakupie, dokumenty potwierdzające zakup (paragon/faktura zakupu), powód zwrotu/wymiany oraz fakturę do zwrotu. W przypadku wymiany należy określić, który Produkt został otrzymany i na jaki Produkt ma zostać wymieniony.
3) W piśmie lub wniosku należy obowiązkowo podać informacje o zamówieniu/zakupie, dokumenty potwierdzające zakup (paragon/faktura zakupu), powód zwrotu/wymiany oraz fakturę do zwrotu. W przypadku wymiany należy określić, który Produkt został otrzymany i na jaki Produkt ma zostać wymieniony.
4) Zwrot towaru zostanie zorganizowany przez Kupującego na jego koszt.
5) W przypadku zwrotu towaru, Kupujący otrzyma zwrot pełnej zapłaconej kwoty w ciągu maksymalnie 14 dni.
5) W przypadku zwrotu towaru, Kupujący otrzyma zwrot pełnej zapłaconej kwoty w ciągu maksymalnie 14 dni.
Jakość produktu i gwarancja
Jeśli zakupiony produkt jest niskiej jakości:
Konsument, któremu sprzedano wadliwy Towar, ma prawo, zgodnie z art. 6.364 (1) Kodeksu cywilnego, żądać naprawy lub wymiany Towaru, chyba że spełnienie tego żądania byłoby niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę niewspółmiernie wysokich kosztów. Sprzedający jest uprawniony do odmowy naprawy lub wymiany Towaru, jeżeli jest to niemożliwe lub Sprzedający poniósłby w związku z tym niewspółmiernie wysokie koszty, z uwzględnieniem wszystkich okoliczności, w tym:
1) wartość Towaru, gdyby Towar nie był wadliwy;
2) Znaczenie wady (niezgodności);
3. czy zastosowanie innego wymogu spowodowałoby niedogodności dla konsumenta.
Konsument ma prawo żądać proporcjonalnego obniżenia ceny towarów lub rozwiązać umowę, jeżeli:
1) Sprzedający nie dokonał lub odmówił naprawy lub wymiany Towaru;
2) Wada wystąpiła, mimo że sprzedawca próbował naprawić produkt;
3) wada towaru jest istotna;
4) Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności jasno wynika, że nie naprawi lub nie wymieni Towaru w rozsądnym czasie lub że spowoduje to poważne niedogodności dla Konsumenta.
Konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy, jeśli wada jest nieistotna. Ciężar udowodnienia, że wada jest nieistotna, spoczywa na Sprzedawcy.
Należy pamiętać, że powierzchnie malowane proszkowo nie są objęte naszą gwarancją.
Należy pamiętać, że powierzchnie malowane proszkowo nie są objęte naszą gwarancją.
Wymiana i zwrot towarów wysokiej jakości
Jeżeli Towary są odpowiedniej jakości, zgodnie z art. 6.362 Kodeksu Cywilnego Republiki Litewskiej, Kupujący ma prawo, w ciągu 14 dni od daty przekazania Towarów niespożywczych Kupującemu, jeżeli Sprzedający nie wyznaczył dłuższego terminu, do wymiany zakupionych Towarów na analogiczne przedmioty o innym wymiarze, kształcie, kolorze, modelu lub kompletności, lub do zwrotu Towarów Sprzedającemu w celu odzyskania zapłaconej ceny. Należy pamiętać, że żądanie Kupującego dotyczące wymiany lub zwrotu rzeczy zostanie uwzględnione pod warunkiem, że rzeczy nie były używane, nie są uszkodzone, zachowały swoje właściwości użytkowe, nie utraciły wyglądu nadającego się do sprzedaży oraz że Kupujący posiada dowód zakupu rzeczy od danego Sprzedawcy.
Gwarancja na produkt
Zgodnie z art. 6.364 Kodeksu Cywilnego Republiki Litewskiej Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta za wszelkie niezgodności z wymogami jakościowymi Towarów (w tym Towarów zawierających elementy cyfrowe) w momencie dostawy Towarów, które ujawniły się nie później niż w ciągu dwóch lat od daty dostawy Towarów (gwarancja ustawowa).
Towary nie podlegające zwrotowi
Należy zauważyć, że punkt 17 Zasad Sprzedaży Detalicznej określa listę towarów niepodlegających zwrotowi (np. towary elektryczne, zabawki, meble, kosmetyki, książki, bielizna itp.) Towary znajdujące się na tej liście można zwrócić tylko wtedy, gdy sprzedawca zgodzi się, że są one zadowalającej jakości. Zasady można znaleźć tutaj.
Lista ta obejmuje również wszystkie urządzenia gazowe, ponieważ są one odpowiednikami urządzeń elektrycznych.
Lista ta obejmuje również wszystkie urządzenia gazowe, ponieważ są one odpowiednikami urządzeń elektrycznych.
W przypadku zakupów na odległość lista towarów niepodlegających zwrotowi jest określona w art. 6.228 (10) Kodeksu Cywilnego Republiki Litewskiej. Towary łatwo psujące się, towary wykonane na indywidualne zamówienie i według indywidualnych wymiarów, nieopakowane artykuły higieny osobistej itp. nie podlegają zwrotowi, jeśli są odpowiedniej jakości i zostały zakupione na odległość. Pełna lista towarów niepodlegających zwrotowi jest dostępna pod tym linkiem.